Wednesday, February 19, 2020

PD's Holly - Ladybird Tree

Good day!!   Are you ready for spring?!  I AM so today I'm sharing my quite-like spring card!!!  I've used this beautiful image from the Holly collection called Ladybird Tree.  Eeeeeee how cute are those little teeny ladybugs?!!  💕💗  


Today's papers are some digi papers from the Work Play 10 bundle.  I just have one word to say about these papers.....WAUW!!!!!  I do have a 2nd piece peeking out from under the brown tassels but like anything, I usually hide stuff.  🙄  I'm working on that.  LOL!


This sentiment comes from the Sentimentals 6 x 6 paper pack and I die cut it using a die from the Posydoodles Tags set.  Boy that pack is extremely useful as it comes with so so many sentiments to choose from.  I also die cut a 2nd tag and layered it under my sentiment using more of the digi papers.


And since it's a spring-like card, I just had to use one of the dies from the Butterfly Trio set.  I popped on an "oh so pretty" gem that sparkles beautifully and actually came through quite nicely in the photo.  Hey!  Don't you think that would be a great name for an embellishment manufacturer?  "Oh So Pretty"!  Any line of crafty stuff really!  🤩


I've also layered in some fabulous ribbons from my stash.  I love love adding ribbon and lace.  What about you?  What's your favorite embellishment?  I'm not sure I have just one but I think it would be ribbon/lace and flowers.

Thanks for popping by today and hang in there winter peeps.  Spring is right around the corner!!  YAY!!!  😄🥰

Hugs,
Eulanda



Thursday, February 13, 2020

Polkadoodles Holly "Hello Pretty"

Remember these from waaaaaaaaaay back when?  Well I'm not quite old enough to have experienced them but I did know they existed.  Probably from the movies or something.  This svg file, by Lori Whitlock, came across my email a bit differently but it inspired me to create this version.  The original file just used plain paper but I thought I would spruce it up a bit and use some pretty pink from the Sweet Tweet paper pad.


I started out with the fence and decided it needed a wood grain look and here is how I did that.  Stencils can be really fussy I've noticed, so I used some washi tape to adhere it down.  It helped not move around so much.  YAY!!  


Here are all my pieces before assembly and as you can see I've distressed almost all edges using gathered twigs distress ink.  I printed and then cut my image using my Silhouette from the new Holly collection called "Hello Pretty".  Notice I didn't bother to color her below her skirt?  I started to and then realized you won't see her anyway and in fact, I ended up cutting off her legs.  GASP!!  IKR?!!  I almost got sick cutting into an image half colored.  🤣🤣🤣


I'm sharing this photo so you can see that you can lie it flat in case you'd like to mail it.  Bonus!!  I die cut some grass using a green colored sheet from the Bright & Beautiful 6 x 6 paper pad.  


I haven't done a little project for quite some time as it's been mostly cards so this was fun!!  I don't normally make Valentine's anything but I sure enjoy the chocolates!!!  🍫  What about you?  Do you make cards for Valentines?

Thanks for stopping by!!
Sending Valentine's hugs to everyone!  💗😍
Eulanda

Friday, January 31, 2020

A Little Note

Just sharing my latest Lawn Fawn reveal wheel creation using the latest release.  You're Just My Type stamp and die set and Love Poems stamp and die set.  They are just adorable!!!  


As you can see each typewriter window has a different message after turning the wheel.  


I also used the new "A Little Note" die at the bottom.

I've colored using copics and that's fun because coloring is quick!!!  hee hee


The little cup is from Holiday Helpers ... so cute!!


I hope you've enjoyed my coloring PINK creation.  hee hee

Enjoy your day!!
Hugs,
Eulanda

Thursday, January 23, 2020

Winnie Winter Partytime

Today's card is a shaker card!!  YAY!!  I've used this super cute image from the December release of the Winnie Winter collection called "Partytime".  


I started out with picking my papers and how easy is a one layered card?  I can't say I've gotten away with that often.  LOL!  I'm using a beautiful piece from the Peeling Paint 6" x 6" paper pad then cut out the center for my window on my shaker card.  And YUP!!  I saved this piece for future use it's so nice!!  😂😂


I colored this image using my Zig markers and then added some extra details.  I popped a gem into the center of her flower on her hat and Stardust Stickles onto the snowflakes and snow.  I even added flock (old stash - woo hoo!) to the snowballs and flower soft (more old stash - another woo hoo!) to the cuff of her coat!!  😀  


Next I added some shaker bits and sealed it all up!


I've added my usual bouquet of flowers and a banner layered underneath with a tassel also from my stash.


Another viewpoint as it's a little tricky making sure you don't get a light in the reflection of the acetate on the shaker window.


Are you still using old stash?  It's a little hard as I get really excited about new stuff AND I am a rather organized person so lots of my stuff is put away.  Well, out of sight out of mind.  😀

I hope you've enjoyed today's card!
Thank you for stopping by,
Eulanda


Friday, January 10, 2020

Polkadoodles "Holly"

YAY there's a new release at Polkadoodles featuring "Holly" and she is freakin' adorable!

Ooooooo all images are soooo super cute and cute enough that I couldn't resist using 4 of the 8 new images.  One thing I love about digi's is that you can resize and add as many or as few as you like!

I've colored using my copics and used Polkadoodle's "Sweet Tweet" 6 x 6 papers.

List of images from left to right are Flower Basket, Hello Pretty, Cake and Butterfly.


I've added some of my usual Wild Orchid Crafts flowers, a chipboard fence and a super cute gold bicycle from my stash.  Oh it's soooo hard not to hoard that thing.  LOL!



Save 35% off this new release!

Enter code HOLLY35 at the checkout (limited time offer)

Download her here:

and Nikky has a shared a YouTube video for you here:

Enjoy!!
Eulanda

Thursday, January 9, 2020

Winter Birthday

Easy layering to make a card look like "MORE".....

Eulanda with you today!!  Do you know someone having a birthday in the winter?  How about "Birthday Tree" from the new Winnie Winter Celebration collection?!!


I always think there never should have been birthdays in Nov, Dec and Jan.  Poor unfortunate souls who end up with 2 special occasions so close together.  Not fair!  LOL!!  Especially as a kid!!  😣😣  It would have been fun to have a spring or summer birthday don't you think?!!   So for this card I just wanted to layer!!  I chose to use the Winnie "Once Upon A Time"  paper pack to make it a bit more ..... well, less winter like.  LOL!


I do layer my cards quite a bit but I just love the extra OOMF it gets when you add dimensional tape.


I cut some "Perfect Parcels" and layered those under my bouquet.  The purple piece I added to the white present but sigh....my bad habit reared it's ugly head again and yes, once again I managed to cover it up too much.  Ugh!


I think they still look pretty tho!  Just some bows peaking out from the gifts.


Isn't this little raccoon the cutest?!!  I thought I'd make his googly eyes even more googly so I added some glossy accents.  Is that even a word?!!  Well today it is!!  🤣🤣


I hope you enjoy these images as much as I have!!  They really are such a great idea as have you seen many birthday images directed at WINTER birthdays?!  Nope me either.  Well now we have!!  YAY!!! 😍🎈 LOL!

Thanks for dropping by!
Hugs,
Eulanda


</ br>