Sunday, November 27, 2011

Coffee Card Tutorial

Welcome to my FIRST tutorial!!  I didn't see this idea anywhere but actually just made it up myself.  WOOHOO there's a first!!  LOL!  It's fairly simple to make and an inexpensive way to send a small giftie.  You could also use the juice packs from the grocery store for people who don't drink coffee.

I make my cards 6" x 6" so if you make yours a little smaller adjust accordingly.  In this case I also distressed everything but that's optional.

First piece is 6" x 12".  I scored at 5 7/8" and then at 6 1/8" giving you a 1/4" spine on your card.  This could be made wider if you like because it will stand anyway.


Then you'll need 2 - layering pieces that are 5 3/4" x 5 7/8" and this is layering by 1/8".  I know some of you like 1/2" but once again you can adjust to the way you like it.


This is my sister's card on the inside, which you can see HERE and you'll notice later that they will change to a different background.  I had already taken a step too far when I realized I needed this picture.  LOL!!

I made this piece to go across the right hand panel but it's optional.  If you choose to do this it's 2" x 5 7/8".


Next you'll need a piece of paper that measures 2" x 5".  Take that piece and score it at 1/4" then at 1/2" and do the same at the other end like this:


Now you can finish decorating this piece how you like. I added some patterned paper and a piece of ribbon and at the end you'll also see I added some snowflakes. 

Now adhere your double-sided tape to the first 1/4" at both ends. 


Next attach your piece from above so you get this.  I then added 2 fabric roses because you won't hit them when you close the card. 


After you've completed this piece don't adhere it quite yet.  Now you can tackle the front of the card because it's easier to lay it flat to finish the front.


Next adhere your coffee holder to the inside of the card.  Now this is where you'll notice the inside of my card changed from what my sister had to what I was working on.  I chose to emboss mine. 


Next I've taken just a teeny piece of a glue dot and put it on the center of the pack of singles coffee from Starbucks then stuck it.  It's easy enough for the recipient to make a little tug and it will come out.  An optional idea is HERE where I tied on some nice Baker's Christmas twine to each packette.


And VOILA your finished product!!!  If you make one of these I would LOVE to see it!!


I hope I've worded this correctly enough for you to figure it out.  If not, that's why I added a ton of pictures.  LOL! 

Check out Simone's coffee card too for some more ideas.

HAVE FUN!!

18 comments:

Simone said...

Freakin AWESOME! IT WORKS IT WORKS, I will post my card now so people can see proof! LMAO! Nice job you inventive little creator you!!!

ms.espresso said...

Hey Nice tutorial, girl! It's got some ideas rolling in my head for how to include coffee in my cards ;) Great job!

Jacqueline941 said...

What a great idea, and gorgeous card. It's making me think what else I could use it for.
Jackie x

Kristel said...

Thatnks for the tutorial!!Looks amazing!
Hugs Kristel

Donna C said...

AWESOME !!!! Now I have a million ideas and I hope I can find some time to go play with this ! Super job on the tutorial Eulanda !!! TFS !

Sheri said...

Look at you with your tutorial. It is very easy to understand and I love the final product! I saw Simones too and it is great as well.

Kylie said...

Your 1st tutorial is AWESOME!!! Well done you. This is a brilliant idea!!

Hugs xo

Shelby said...

Fantastic idea...love it. Will definitely have to give it a try. Oh and your card is absolutely exquisite!

Shelby

Debbie Pamment said...

PLEASE be nice Mr.Blogger and let me tell Eulanda how FABULOUS I think this idea is - and soooooo beautifully made! We coffee lovers salute you - LOL
xXx

Chris x said...

Thanks Eulanda, its a brilliant idea and I love it! xxx

Nancy said...

your card is so gorgeous and what a lovely idea :) thanks for the turorial!

Roxy said...

Cool, I'll have to bookmark this! you make it look so easy, haha!

CraftinGranny said...

Great tutorial Eulanda!! Love the card and all the beautiful embellies. Finally getting around to visit but still no design time. Hope to be back to blogging soon. "Hugs"

Sassy Scrapper said...

Oh just look at you with your fabulous tutorial. It's a wonderful idea I love it and will have to give it a try. It makes such a perfect little gift. But when you send me mine could you put chocolate instead of coffee or juice? heehee
Your card is amazing. As always I am left breathless!
Hugs Bonnie

Marion said...

Wow Eulanda,
This is just fabulous. I am going to give this a go. Thanks for the instructions.
Love that cute Tilda and the gorgeous embellishments.
hugs
Marion

Janiel/ janny said...

Hey sweetie THIS IS WONDERFUL!!!!!!!!!!! LOVE LOVE LOVE IT!!!! Great job you have done!!
hugs......

Dorothy E said...

OMG I didn't leave a comment here. I have looked at this twice. Bookmarked it to be sure and make at a little later date! Great job!!! As always gorgeous card!!! even if she doesn't have a mouth! hee hee

Katie said...

This tutorial is awesome! I have to admit seeing the Starbucks is what first caught my eye, lol, but the rest of the card and tutorial are simply stunning! What can I say, you always blow me away :) Oh, btw, your coloring rocks- the shading is awesome!!! LMAO...so if you can't tell, I kinda like this :)
Hugs, Katie